Monday 9 December 2013

Mata yang banyak berbuat dosa :(

Pada suatu hari, ada seorang sahabat keluar berjalan, maka dia terlihat aurat seorang wanita dengan sengaja, bila sedang melihat dengan asyiknya, maka dia teringat akan dosa yang dia telah lakukan, dia merasa hina sangat kerana telah berbuat sedemikian, kemudian dia keluar ke suatu tempat bersendirian mengenangkan dosanya yang telah dia lakukan, dan dia merasa tidak layak lagi matanya untuk memandang wajah Rasulullah S.A.W akibat matanya yang telah melakukan zina, Wajah Rasulullah S.A.W yang mulia itu tidak layak dipandang dengan menggunakan mata yang pernah berzina, selepas beberapa hari, maka Rasulullah S.A.W dapat kabar dari jibril tentang sifulan, maka Rasulullah S.a.w mencari sifulan didalam majlis Baginda, Rasulullah S.A.W memerintahkan para sahabat mencarinya serata tempat, maka dikatakan Ahli Keluarganya, Beliau berada di sebuah bukit. Maka datanglah Sayyidina Abu Bakar Assidiq, melihat pemuda tadi menangis teresak-esak. Maka para sahabat membawanya berjumpa Rasulullah S.A.W , atas perintah Rasulullah yang langsung tidak boleh diingkar. Beliau pun pergi.

Bila dia sampai ke Masjid Nabi, mendengar Rasulullah melantunkan ayat Al-Quran, dia terjatuh dan tersungkur kerana tidak dapat menahan kemerduan Suara Rasulullah S.A.W , kata pemuda itu. "Aku tidak berani melihat wajah Rasulullah, mataku telah berbuat dosa, mataku ini tidak layak lagi melihat wajah Rasulullah "

Lantas Sayyidina Abu Bakar membimbingnya dan membawanya kepada Rasulullah S.A.W , sampai dihadapan  Rasulullah S.A.W, pemuda itu terus tunduk, dan tidak berani mengangkat wajahnya, maka kata Rasulullah, "Dekatlah denganku, angkatlah wajahmu".

Kata pemuda tersebut, " Ya Rasulullah, aku tidak mahu lagi melihat wajahmu, mataku sudah banyak berbuat dosa ".
Jawab Rasulullah  S.A.W , " Mohonlah keampunan kepada Allah, angkatlah wajahmu", bila pemuda tadi angkat kepalanya, maka mengalir air mata taubat dihadapan Rasulullah S.A.W , ia tidak tahan lantas terus baring menciumi peha Rasulullah S.A.W , kemudian tidak lama selepas itu, wafatlah pemuda tersebut dalam keadaan bertaubat kepada Allah S.W.T dihadapan Rasulullah S.A.W , kata Para Sahabat yang menyaksikan kejadian tersebut, " Kami ini berjihad siang dan malam tapi tidak berpeluang wafat dipangkuan Rasulullah S.A.W ".

Dengan hanya terlihat aurat seorang wanita, beliau sudah berasa sedemikian...tetapi kita...??
Semoga kita tergolong didalam golongan yang disebut Rasulullah S.A.W yang akan dapat naungan Allah S.W.T yang mana dihari Manusia memerlukan naunganan..

Seseorang yang mengingati Allah, mengalirlah air matanya. ^_^


1 comment:


  1. Togelhoki8 situs betingan online terpercaya
    yang menyediakan deposit via bank lokal dana.
    ovo.gopay link aja.dan pulsa telkomsel .xl.3
    dengan deposit mulai dari 10.000 an dan wd 50.000
    an saja sudah bisa bermain sepuas nya :)


    https://159.89.175.252/

    ReplyDelete